korzen maca

Korzeń maca: właściwości, zastosowanie i dawkowanie

Korzeń maca: właściwości, zastosowanie i dawkowanie

Maca przywędrowała do nas z Peru. Rdzenni mieszkańcy już od dawna korzystają z jej prozdrowotnych właściwości, a nawet przygotowują ze sproszkowanego korzenia mąkę, którą następnie dodają do codziennych wypieków. Być może właśnie to jest sekretem ich długowieczności! Jakie maca ma właściwości i dlaczego powinniśmy po nią sięgnąć?

Korzeń maca – właściwości

Maca to bulwiasta roślina, przypominająca nieco rzodkiewkę. Sproszkowany korzeń zawiera szereg witamin z grupy B, witaminę C, żelazo, miedź, cynk, cenne aminokwasy i naturalne przeciwutleniacze. Macę uznaje się za superfood, czyli żywność bogatą w składniki odżywcze i uważaną za szczególnie korzystną dla zdrowia. Jest też adaptogenem – należy do roślin niwelujących stres i ułatwiających przystosowywanie się do niesprzyjających warunków zewnętrznych.

W peruwiańskiej medycynie po macę sięga się najczęściej dla wzmocnienia i poprawy odporności. Jest też uznawana za silny afrodyzjak, bo zwiększa libido i wzmaga potencję. Na tym jednak skuteczność korzenia macy się nie kończy. Włączenie go do codziennej diety może przynieść wiele innych korzyści.

Korzeń maca – zastosowanie

Macę można uznać za naturalny i bezpieczny energetyk. Poprawia koncentrację, pozwala walczyć z oznakami przemęczenia i łagodzi objawy stresu. Zawarte w niej antyoksydanty spowalniają procesy starzenia, pozytywnie wpływając na wygląd skóry. Macę docenia się również za właściwości wspomagające regulowanie gospodarki hormonalnej, co przekłada się na mniej bolesne miesiączki czy łagodzenie objawów menopauzy. Dzięki niej możemy też skuteczniej walczyć z depresją, wspomagać leczenie w przypadku niepłodności, a nawet pozbyć się bólu kości i stawów!

Jak widać, macę słusznie określa się mianem „skarbu Inków”. To naturalny i bezpieczny sposób na witalność, siłę oraz płodność!

  • BRAK

Korzeń maca – dawkowanie

Zaleca się stosowanie do 5 gramów (1 łyżeczki) macy dziennie. Sproszkowany korzeń ma przyjemny, lekko orzechowy smak. Możemy go dosypywać do jogurtów, płatków czy koktajli. Polecamy też przejrzenie naszego działu z przepisami – znajdziecie tam przepyszną maca latte w wersji klasycznej i dyniowej, wyśmienite trufle śliwkowe z macą, dyniowy budyń jaglany czy nocną owsiankę dyniową. Te słodkie, a co najważniejsze zdrowe propozycje z pewnością przypadną Wam do gustu, a dzięki zawartości sproszkowanego korzenia macy nie będziecie narzekać na brak energii nawet w najbardziej ponure dni!

 

maca latte

Facebook Twitter Google+

Powiązane newsy

Domowe sposoby na ból stawów