kolagen na stawy

Jaki kolagen na stawy wybrać? Który jest najlepszy i najmocniejszy?

Jaki kolagen na stawy wybrać? Który jest najlepszy i najmocniejszy?

Dokuczają ci bóle stawów? Masz wrażenie, że każdego dnia coraz trudniej wstać ci z łóżka i wykonywać codzienne czynności? Nie jesteś sam! Jak pokazują badania, z takimi problemami zmaga się coraz więcej Polaków. Główni winowajcy to niewłaściwa dieta, brak ruchu lub nieodpowiednie podejście do treningu, ale też urazy i najróżniejsze choroby. Czy kolagen na stawy to dobry pomysł? Sprawdźmy!

Czy kolagen pomaga na stawy?

Kolagen to grupa różnych białek występujących w naszym organizmie. Jest budulcem tkanek i narządów. Odpowiedni poziom kolagenu decyduje o tym, jak wyglądają skóra, włosy czy paznokcie, ale też – w jakiej kondycji znajdują się stawy, kości i mięśnie.

Im jesteśmy starsi, tym mniej kolagenu możemy wyprodukować. Osłabia się rusztowanie podtrzymujące skórę, a w stawach zaczyna brakować mazi stawowej, gwarantującej bezbolesne funkcjonowanie. Pożyteczne białko znajduje się w niektórych produktach spożywczych, ale tą drogą nie jesteśmy w stanie uzupełnić niedoboru kolagenu. Właśnie dlatego wskazana jest suplementacja.

Kolagen – działanie na stawy

Kolagen daje stawom elastyczność i wpływa na produkcję lepkiej substancji zmniejszającej tarcie w stawach (tzw. mazi stawowej). Jest również budulcem wszystkich struktur stawowych – to dzięki niemu możliwe jest wykonanie pełnego zakresu ruchów.

Jak pokazują badania, przyjmowanie hydrolizatów kolagenu łagodzi objawy zwyrodnieniowej choroby stawów. Dodatkowo jest to jedna z najbezpieczniejszych metod łagodzenia dolegliwości związanych ze stawami – nawet długotrwałe przyjmowanie suplementów z kolagenem nie wiąże się bowiem z żadnymi poważniejszymi skutkami ubocznymi.

Co zawiera kolagen na stawy?

Wyróżniono niemal 30 typów kolagenu, różniących się strukturą i funkcjami. Typ 1 najliczniej występuje w skórze i jest odpowiedzialny za jej elastyczność i gładkość. Kolagen typu 2 występuje natomiast, poza skórą, w ścięgnach, kościach, tętnicach i rogówce, a także w tkance tworzącej blizny i chrząstkach.

Czy w związku z tym powinniśmy zwracać uwagę na to, który typ kolagenu jest zawarty w danym suplemencie? Okazuje się, że nie do końca. Pisanie o określonych typach dotyczy preparatów niehydrolizowanych, które nie posiadają praktycznie żadnych właściwości służących poprawie wyglądu czy samopoczucia. Z kolei kolageny hydrolizowane mają zdolność odbudowywania wszystkich typów kolagenu w organizmie, a zatem to właśnie one powinny znaleźć się na naszym celowniku, gdy szukamy suplementów dobrej jakości.

Najmocniejszy kolagen na stawy

Jak wynika z powyższego, najmocniejszy kolagen na stawy to wcale nie kolagen określonego typu. Znacznie ważniejsze są inne cechy, decydujące o skuteczności: to, czy mówimy o preparacie poddanym hydrolizie, o wysokiej wchłanialności, dodatku witamin itp.

Wybierając kolagen na stawy, szukajmy suplementu bez cukru i konserwantów, wzbogaconego witaminami, a zwłaszcza witaminą C, wspomagającą wchłanianie tego białka. Zwróćmy uwagę na dawkę na poziomie 10.000 mg. Po 26. roku życia, kiedy produkcja kolagenu w organizmie zwalnia, będzie najodpowiedniejsza, by szybko uzupełnić niedobory i zauważyć efekty.

Ile kolagenu dziennie na stawy?

Suplementację prowadzimy zgodnie z zaleceniami producenta. Wypicie jednorazowo kilku dawek kolagenu nie przyniesie szybszych efektów – tu potrzebna jest cierpliwość i regularność. Systematyczności sprzyja stosowanie preparatów o dobrym smaku i w wygodnej formie, np. gotowej do spożycia od razu.

Trudno utrzymać regularność, jeśli zdecydujemy się na niesmaczny kolagen, który w dodatku trzeba rozpuszczać lub mieszać z innymi produktami. To niby niuanse, na które początkowo nie zwraca się aż tak wielkiej uwagi, ale w praktyce ta kwestia jest bardzo istotna. Smaczne, wygodne do stosowania suplementy są skuteczniejsze, bo pozwalają nam zachować systematyczność.

Jak długo stosować kolagen na stawy?

Kolagen na stawy już po około miesiącu powinien przynieść pierwsze efekty. Najlepszych rezultatów można się spodziewać po 90-dniowej suplementacji. Pamiętajmy, że pijąc kolagen na stawy, możemy spodziewać się innych bonusów: skóra powinna się ujędrnić, zmarszczki – spłycić, a włosy i paznokcie wzmocnić.

Więcej na temat suplementacji kolagenem pisaliśmy w tekstach:

  1. Kolagen hydrolizowany. Co mówią badania?
  2. Jaki kolagen wybrać? Najlepszy kolagen – czyli jaki?
Facebook Twitter Google+

Powiązane newsy