jesienna chandra

Jesienna chandra? 6 sposobów na poprawę humoru!

Jesienna chandra? 6 sposobów na poprawę humoru!

Latem znacznie łatwiej korzystać z życia. Dzień jest dłuższy, mamy więcej energii, chętniej spędzamy czas na świeżym powietrzu. Razem z nastaniem chłodu i zmianą czasu większość z nas czuje się tak, jakby zgubiła ładowarkę. Wolimy drzemać na kanapie, jeść niezdrowe przekąski, trudno nam się zmobilizować do aktywności… Jak sobie radzić z jesienną chandrą? Oto nasze pomysły!

 

  1. Wyjdź na jesienny spacer

Postaraj się przełamać niechęć, wybierz słoneczny dzień i wyrusz do najbliższego parku! To okazja, by popatrzeć na piękne krajobrazy, a przy okazji się dotlenić i trochę poruszać. Gwarantujemy, że po spacerze wśród złotych liści zapomnisz na moment o jesiennej chandrze!

  1. Zrób jesienne zdjęcia

Kojarzysz zdjęcia oznaczone hashtagiem #jesieniara? A może ciągle oglądasz na Instagramie pięknie zaaranżowane kompozycje z jesiennymi dodatkami: liśćmi, świeczkami, orzechami i ciepłymi swetrami? Sięgnij do pokładów swojej kreatywności i przygotuj wyjątkowe, jesienne zdjęcia, a na pewno przez moment zapomnisz o tym, jak ponuro i ciemno robi się na świecie!

  1. Wypróbuj nowy przepis

Pumpkin Spice Latte? Gorąca czekolada? Rozgrzewająca zupa? Na pewno masz w głowie jakiś przepis, który zawsze chciałeś wypróbować, ale brakowało ci czasu. Możesz skorzystać z sezonowych składników: dynia to bogactwo witamin A, C i E, kwasu foliowego oraz niacyny. Ma przy tym ma mało kalorii i dostarcza błonnika pokarmowego. Jesiennym skarbem jest również cukinia, która wspomaga pracę mózgu i układu nerwowego!

  1. Sięgnij po aromaterapię

Oleje eteryczne nie tylko mogą pomóc się odprężyć, ale nawet walczyć z jesiennymi infekcjami i ogólnie poprawiać nasze samopoczucie. Jeśli masz problemy z zasypianiem, wypróbuj ten z lawendą, jeśli dokucza ci katar – wypróbuj olejek kajeputowy. Kilka kropli ulubionego zapachu możesz dodać do kąpieli i urządzić sobie domowe spa! To kolejny pomysł na długie, deszczowe wieczory, kiedy

  1. Użyj lampy antydepresyjnej

Braku słońca w naszym klimacie nie da się przeskoczyć, ale można go zrekompensować stosowaniem specjalnych lamp. Zdaniem psychologów to dobry sposób, by pozbyć się jesiennej apatii i lepiej funkcjonować. Zniżka nastroju wywołana brakiem słońcem ma swoją nazwę – SAD, od angielskiego Seasonal Affective Disorder, czyli sezonowe zaburzenie afektywne. Występuje w okresie jesienno-zimowym i dopada częściej kobiety.

  1. Nie zapominaj o suplementach

Często winowajcą pogorszenia nastroju jest niedobór witamin. Warto o tym pamiętać przede wszystkim jesienią, kiedy brakuje słońca i nie jesteśmy w stanie wytwarzać witaminy D. Wpływ na funkcjonowanie układu nerwowego mają także witaminy z grupy B. Jeśli ich poziom jest zbyt niski, możemy być rozdrażnieni, niespokojni i popadać w depresję. Pomyśl, że jesień to idealny moment, by zwolnić tempo i o siebie zadbać – zarówno w kwestii pielęgnacji, jak i suplementacji!

 

Więcej o wpływie witaminy D i witaminy B na nasz organizm przeczytasz tutaj:

1.  Wszystko co musisz wiedzieć o witaminie D3

2. Witaminy z grupy B – właściwości i zagrożenia niedoborem

 

Nasz subiektywny przegląd „jesiennych” poprawiaczy nastroju kończymy myślą, że kiedy za oknem szaro i ponuro, warto po prostu być dla siebie dobrym. Nie wymagajmy od siebie cudów, dbajmy o podstawowe kwestie, takie jak sen, odpoczynek, picie wody i chociaż minimalna dawka ruchu każdego dnia. Jeśli jednak podejrzewamy, że to nie jesienna chandra, a problem tkwi gdzieś głębiej – nie bójmy się zgłosić do specjalisty!

Facebook Twitter Google+

Powiązane newsy

Domowe sposoby na ból stawów