jak rzucić palenie

Poznaj 10 trików na rzucenie palenia!

Koniec starego roku i początek nowego może okazać się przełomem, jeśli tylko postanowisz rzucić palenie. To jedno z tych postanowień noworocznych, które naprawdę warto zrealizować – dla zdrowia, lepszego samopoczucia, grubszego portfela i całej masy innych korzyści.

 

Dlaczego warto rzucić palenie?

Pewnie słyszałeś o tym wielokrotnie, ale będziemy to powtarzać do znudzenia – porzucenie śmierdzącego nałogu to przede wszystkim mnóstwo korzyści zdrowotnych. Już po 24 godzinach (!) niepalenia spada ryzyko ostrego zawału serca, w ciągu 2 tygodni poprawia się krążenie, a po około 3 miesiącach wzmacnia się kondycja fizyczna. Z każdym dniem bez dymka zmniejsza się też ryzyko chorób nowotworowych i udarów mózgu, a w bonusie dostajemy bielsze zęby i pachnące włosy.

Dodatkowo warto pamiętać, że poczucie odprężenia i uspokojenia, jakie odczuwa się po papierosie, jest tak naprawdę złudzeniem. Niestety, każda fajka oddziałuje na położony w mózgu ośrodek przyjemności, dlatego zerwanie z nałogiem jest takie trudne. Ale – tu najlepsza wiadomość – nie niemożliwe!

10 trików na rzucenie palenia – poznaj je, a zrealizujesz swoje postanowienie!

Nie będziemy oszukiwać, że na starcie będzie łatwo. Pierwsze dni bez papierosa to rozdrażnienie, niepokój, rozkojarzenie i cały szereg innych objawów odstawienia, które nie należą do przyjemnych. Na szczęście wszystko mija i wszystko zależy od nas samych. Alarmująca myśl o sięgnięciu po papierosa gości w głowie palacza nie dłużej niż 2 minuty – za każdym razem, kiedy przetrwasz ten czas, staniesz się silniejszy!

Poniżej 10 wskazówek, które pozwolą zrealizować twój cel i sprawią, że w kolejnym roku pozbędziesz się nałogu!

  1. Opracuj plan

Niepowodzenia w realizacji postanowień noworocznych bardzo często wynikają z braku planu. Mówimy sobie, że coś zmienimy, ale w gruncie rzeczy nie mamy pojęcia, jak się do tego zabrać. Zastanów się (a jeszcze lepiej zapisz), w jaki sposób chcesz rzucić palenie: z dnia na dzień, a może metodą małych kroków? Kiedy dokładnie przestaniesz palić? Czy chcesz się jakoś wspomagać, czy pozbędziesz się nałogu siłą woli? Ustal te wszystkie kwestie sam ze sobą, daj sobie czas na przemyślenia, a potem bądź konsekwentny!

  1. Znajdź zdrowe uzależnienie

Rzucenie palenia to idealny moment, by rozejrzeć się np. za aktywnością fizyczną, która stanie się nowym – tym razem zdrowym – uzależnieniem! Dzięki temu mniej odczujesz przykre objawy odstawienia (ruch powoduje wyrzut endorfin, czyli tzw. hormonów szczęścia), nie przybierzesz na wadze, a dodatkowo popracujesz nad kondycją, która i tak stanie się lepsza, kiedy przestaniesz się truć substancjami smolistymi!

  1. Zajmij czymś ręce

Każdy palacz to zna: kiedy brakuje papierosa, nie wiadomo, czym zająć ręce. Przyzwyczajenie fizyczne bierze górę, tracimy pewność siebie, jeszcze dotkliwiej czujemy, że czegoś nam brakuje… Stop! Na początkowym etapie rzucania palenia dobrze jest łuskać słonecznik, ugniatać piłeczki antystresowe, szydełkować… Wymyśl, co możesz zrobić, by zająć ręce – w ten sposób oszukasz trochę mózg!

  1. Dbaj o siebie

Rzucenie palenia to szerokie pole do popisu w kwestii zdrowia. Wybierz się do dentysty usunąć osad i kamień nazębny, zainwestuj w lepszy krem, rozpocznij suplementację. Jako palacz byłeś narażony na niedobory witamin i magnezu, teraz warto je uzupełnić. Zrób wszystko, co pomoże ci stać się zdrowszym i poczuć się lepiej we własnej skórze.

  • cytrynian magnezu

    Cytrynian magnezu proszek (100 g) Primabiotic

    29,99 
    Dodaj do koszyka
  • esencja probiotyczna

    Esencja Probiotyczna Primabiotic

    39,99 89,99 
    Dodaj do koszyka
  • Witamina C kapsułki Pimabiotic

    Naturalna witamina C z czarnej porzeczki kapsułki (60 szt.) Primabiotic

    39,99 
    Dodaj do koszyka
  1. Nagradzaj się

To kolejny przyjemny aspekt procesu rzucania palenia. W twoim portfelu zostaje więcej pieniędzy, więc bez wyrzutów sumienia nagradzaj się po każdym dłuższym okresie, kiedy nie zapaliłeś. Nowe perfumy? Wizyta u kosmetyczki? Gadżet elektroniczny, o którym zawsze marzyłeś? Teraz jest na to czas – i środki!

  1. Pij wodę!

To niby nic nowego, ale picie wody poprawia samopoczucie, wygląd, dotlenia i pomaga w usuwaniu toksyn z organizmu. A przecież o to nam chodzi – by jak najszybciej pozbyć się wszystkich paskudnych substancji, którymi przez lata się truliśmy. Woda, tak samo jak surowe warzywa (np. marchewka pokrojona w słupki), pomoże też nieco zahamować ochotę na niezdrowe przekąski!

  1. Zmieniaj rytuały

Mówi się, że palacze celebrują nałóg w określonych sytuacjach, np. do porannej kawy, po posiłku czy do alkoholu. Niektórzy w początkowym okresie niepalenia polecają unikanie zakrapianych imprez, by „nie kusiło”. Jednak czy nie lepiej od razu zmierzyć się z największymi pokusami? Rzuć palenie i umów się na imprezę, ćwicz silną wolę i zmieniaj nawyki – szybko się przekonasz, że naprawdę można!

  1. Rzucaj, kiedy masz dużo obowiązków

Zdaniem niektórych rzucanie palenia dobrze jest zaplanować np. podczas urlopu, aby „najgorszy” moment przeczekać w domowym zaciszu. Tymczasem znacznie lepiej i łatwiej pójdzie nam zapominanie o papierosie, kiedy… będziemy mieli mnóstwo na głowie! Jeśli rzucisz palenie w ekstremalnych warunkach, np. podczas najgorętszego okresu w pracy, nic cię już nie złamie! Pamiętaj również, by popołudniami nie siedzieć w domu – tutaj przypominamy punkt 2. z naszej listy. Zaplanuj marsze, biegi lub wizytę na siłowni, a nie będziesz miał czasu na zbędne rozmyślania.

  1. Opowiedz wszystkim o swoich planach

Podobno kiedy cały świat dowie się o naszych postanowieniach – łatwiej będzie je zrealizować. Jeśli opowiesz całej rodzinie, znajomym i ludziom w pracy, że postanowiłeś rozstać się z nałogiem, zyskasz dodatkowy „hamulec”, który powstrzyma cię przed sięgnięciem po fajkę w chwili kryzysu. Słynne „co ludzie powiedzą!” tym razem się przydaje!

  1. Bądź dla siebie wyrozumiały

Nie ma nic gorszego podczas rzucania palenia niż zatruwanie się czarnymi myślami typu: „mięczak ze mnie, zaraz i tak zapalę”. Przyjmij do wiadomości, że przed tobą trudny i gorszy czas, ale tak nie będzie wiecznie – jeśli przemęczysz się teraz, później będzie tylko lepiej! W słabszych momentach, zamiast robić sobie wyrzuty, zadzwoń do przyjaciela albo zacznij zapisywać swoje odczucia.

metody płatności