probiotyki na odpornosc

Probiotyki na odporność. Jaki wpływ na nasz organizm mają dobre bakterie?

Probiotyki na odporność. Jaki wpływ na nasz organizm mają dobre bakterie?

Sprzyjający infekcjom sezon jesienno-zimowy wprawdzie już się kończy, ale w dobie pandemii koronawirusa cały czas szukamy sposobów na to, by nie dać się chorobie. Z tego tekstu dowiesz się, dlaczego zaleca się przyjmowanie probiotyków na odporność, gdzie szukać dobrych bakterii i czego unikać, by nie uszkodzić naturalnej flory bakteryjnej jelit.

Probiotyk – co to właściwie jest?

Kiedy mówimy o probiotykach, mamy na myśli żywe mikroorganizmy, które powinny trafiać do naszego organizmu w postaci odpowiedniej diety lub suplementów. Dlaczego jest to takie ważne? W  układzie pokarmowym człowieka „mieszkają” tryliony pożytecznych bakterii. Wspólnie pracują na to, by chronić nas przed chorobami, regulować procesy trawienne, zapobiegać alergiom, a nawet depresji.

Kiedy prowadzimy niezdrowy styl życia, ta „osłonka” ulega zniszczeniu. Efekt? Przyjmowane witaminy nie wchłaniają się tak, jak powinny, a wirusy mają komfortowe warunki, by rozgościć się i siać spustoszenie w organizmie. Poprzez przyjmowanie probiotyków mamy szansę odbudować tę „osłonkę”, czyli wzmocnić organizm, tak by nie łapał infekcji i po prostu lepiej funkcjonował. Probiotyki na odporność to zatem nie mit, ale szansa na to, by w naturalny sposób być zdrowszym!

Gdzie szukać probiotyków?

Wiemy już, dlaczego probiotyki są ważne dla poprawy odporności i powinny stanowić część naszej diety. Teraz przyjrzymy się, po jakie produkty sięgnąć, by zaprosić dobre bakterie do organizmu. Na liście naturalnych probiotyków znajdziemy m.in.: kiszoną kapustę (warto pić również sok, powstający w procesie kiszenia – jest bombą witaminową i naturalnym płynem odkażającym dla układu pokarmowego), ogórki kiszone i fermentowane produkty mleczne, np. kefiry czy jogurty naturalne.

Cennym dodatkiem do diety bogatej w kiszonki są suplementy z probiotykami. Znajdziemy je zarówno w formie kapsułek, proszku, jak i płynu czy shotu do wypicia „na raz”. Probiotyki w płynie mają dużą skuteczność, bo od razu trafiają do jelit i rozpoczynają swoją pracę. Możemy wybierać preparaty jednoszczepowe i wieloszczepowe – te drugie, zdaniem badaczy, mają lepsze zdolności odbudowywania naszej flory bakteryjnej.

Probiotyki na odporność to nie wszystko

Wspomnieliśmy już, że destrukcyjny wpływ na naszą naturalną „osłonkę” ma prowadzenie niezdrowego stylu życia. Dieta czy zażywanie probiotyków na odporność mogą nie wystarczyć, jeśli na co dzień chętnie sięgamy po używki takie jak kawa czy papierosy, prowadzimy siedzący tryb życia, jesteśmy narażeni na stres czy zajadamy się przetworzonymi przekąskami.

Warto więc zadbać o siebie w kompleksowy sposób i zrezygnować z tego, co nam szkodzi. Natura kolejny raz okazuje się najlepszym lekarstwem na większość dolegliwości. Korzystajmy z jej dobrodziejstw i nie dajmy się infekcjom! Przy okazji przypominamy wciąż aktualny tekst “Jak dbać o zdrowie w dobie epidemii. 5 sprawdzonych sposobów”, w którym zebraliśmy sprawdzone sposoby dbania o dobre samopoczucie – zarówno fizyczne, jak i psychiczne.

Facebook Twitter Google+

Powiązane newsy

Domowe sposoby na ból stawów