probiotykach

Wszystko, co musisz wiedzieć o probiotykach jesienią

Mimo tego, że za oknami pogoda dopisuje, trzeba pamiętać, że to właśnie w sezonie jesiennym szczególnie podatni jesteśmy na infekcje wirusowe, bakteryjne i przeziębienia. Objawiają się najczęściej złym samopoczuciem, gorączką, kaszlem, katarem, kichaniem, bólem gardła, bólami głowy i mięśni. Dlaczego jesienią spada odporność organizmu? Dlaczego warto pamiętać o probiotykach?

Sezon jesienno – zimowy – dlaczego spada odporność organizmu?

Jednym z czynników, który sprzyja rozwojowi niektórych chorób, są mało sprzyjające warunki pogodowe, np.: gwałtowne zmiany pogodowe, duże wahania temperatur. Jesienne poranki i wieczory są chłodne. Natomiast w ciągu dnia pogoda bywa zaskakująco ładna. Ciężko zatem dobrać właściwy ubiór, a w efekcie często marzniemy lub jesteśmy przegrzani. Pogoda jednak to nie wszystko. W okresie jesienno – zimowym dni stają się coraz krótsze. Brak słońca sprawia, że organizm nie produkuje wystarczającej ilości witaminy D, która jest bardzo ważna dla funkcjonowania układu odpornościowego. Istotnymi czynnikami są również:

  • brak aktywności fizycznej
  • zła dieta

Jesienią i zimą jemy mniej owoców i warzyw, dlatego nie dostarczamy organizmowi wystarczających ilości witamin i mikroelementów. Częściej przebywamy także w zamkniętych pomieszczeniach. Ułatwia to przenoszenie infekcji drogą kropelkową. Warto wiedzieć, że drobnoustroje – przede wszystkim wirusy – bardzo dobrze utrzymują się w niskich temperaturach – stąd infekcje wirusowe częściej pojawiają się jesienią i zimą.

Więcej o witaminie D znajdziesz w artykule: “Wszystko co musisz wiedzieć o witaminie D3”

Odporność a zdrowe jelita

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że zdrowie i odporność w dużej mierze zależy od prawidłowego funkcjonowania jelit. W ich śluzówce powstaje blisko 80% limfocytów, czyli komórek, które odpowiedzialne są za zwalczanie drobnoustrojów o charakterze patogennym. Zadaniem błony śluzowej jest ochrona przed szkodliwym wpływem środowiska zewnętrznego. Jelita z kolei są bardzo ważne w procesie budowania odporności nabytej. W jaki sposób o nie zadbać? Kluczowa jest dbałość o równowagę mikrobiomu jelitowego. W ludzkim układzie pokarmowym żyją miliony drobnoustrojów – zarówno o charakterze patogennym, jak i tych, które oddziałują korzystnie na nasze zdrowie, np. bakterie probiotyczne. Niedobór dobrych bakterii może wpływać niekorzystnie na funkcjonowanie organizmu, a także na jego odporność.

Zdrowe jelita – rozwiązania szukaj w probiotykach

Drobnoustroje probiotyczne, które są korzystne dla naszego zdrowia, to przede wszystkim bakterie wytwarzające kwas mlekowy. Pobudzają syntezę przeciwciał, wytwarzają substancje hamujące przyrost bakterii chorobotwórczych i stabilizują barierę jelitową. Bakterie probiotyczne można przyjmować w formie suplementów wysokiej jakości, a także w produktach stanowiących źródło naturalnych probiotyków.

Jeśli sięgasz po suplementy, pamiętaj że bardzo ważny jest nie tylko rodzaj, ale także gatunek szczepu bakterii. Każdy probiotyk powinien być odpowiednio oznaczony. Jeśli chodzi natomiast o naturalne probiotyki, ich doskonałym źródłem są przede wszystkim kiszonki, np. ogórki kiszone, kiszona kapusta, a także fermentowane produkty mleczne, jak kefiry, maślanki czy jogurty.

metody płatności
Produkt zostal dodany do koszyka.!Font Awesome Free 6.5.1 by @fontawesome - https://fontawesome.com License - https://fontawesome.com/license/free Copyright 2023 Fonticons, Inc.