suplementy dla osób starszych

4 najlepsze suplementy dla osób starszych – sprawdź, co warto wybrać!

4 najlepsze suplementy dla osób starszych – sprawdź, co warto wybrać!

Z wiekiem zapotrzebowanie na witaminy i ważne dla organizmu składniki wzrasta. Jeśli dodamy do tego fakt, że wielu seniorów nie dba o urozmaiconą dietę, mniej się rusza i przyjmuje sporo leków – nie powinno dziwić, że suplementy dla osób starszych stają się często niezbędne. Na które z nich warto zwrócić uwagę? Podpowiadamy!

Witaminy dla seniorów

Osoby starsze powinny przede wszystkim suplementować witaminy przyczyniające się do wzmocnienia kości, wsparcia układu nerwowego i wzmocnienia odporności.

Dla kości niezbędna jest witamina D3. Szacuje się, że nawet 25 proc. seniorów może cierpieć na jej niedobór. Im starsi jesteśmy, tym gorzej syntetyzujemy tę witaminę przez skórę ze słońca. Od problemu nie są wolne nawet osoby, które regularnie się opalają.

Przyjmowanie witaminy D3 pozwala na lepsze wchłanianie wapnia z przewodu pokarmowego. Wpływa na wzmocnienie kości, zębów oraz na funkcjonowanie mięśni. To z kolei może zapobiec osteoporozie lub złamaniom.

Aby usprawnić pracę układu nerwowego i poprawić koncentrację, specjaliści polecają przyjmowanie witaminy B. Szerzej na ten temat pisaliśmy w artykule „Witaminy z grupy B – właściwości i zagrożenia niedoborem”. Nie mniej ważna – nie tylko dla seniorów – jest witamina C. Tradycyjnie kojarzymy ją z odpornością, ale odpowiada też za szereg innych ważnych funkcji, m.in. pozwala na lepsze wchłanianie żelaza czy przyspiesza gojenie się ran.

Kolagen – nie tylko na zmarszczki

Często kiedy mówimy o suplementacji kolagenem w przypadku osób starszych, kojarzymy to z jego działaniem na skórę (spłycanie zmarszczek, poprawa jędrności). Kolagen, którego produkcja zwalnia w naszym ciele z każdymi kolejnymi urodzinami po 25. roku życia, jest budulcem kości, ścięgien, skóry czy naczyń krwionośnych.

Jego działanie nie tylko wpływa na nas wizualnie – doustna suplementacja może zminimalizować bóle pojawiające się podczas wykonywania codziennych czynności, a także przyspieszyć gojenie się ran (starsze osoby często narzekają, że nawet mała ranka goi się na skórze tygodniami).

Uzupełnianie kolagenu przyczynia się tez do lepszego wchłaniania składników mineralnych i obniża ryzyko wystąpienia zwyrodnieniowych chorób stawów. Poza sferą związaną ze zdrowiem, doustna suplementacja kolagenu pomaga wzmocnić włosy (często przerzedzające się u seniorów), paznokcie i sprawia, że skóra wygląda po prostu młodziej.

Więcej o kolagenie przeczytacie tutaj: Kolagen w diecie osób starszych.

Jak odzyskać dawną witalność?

Suplementy dla osób starszych to również naturalne środki pozwalające odzyskać energię i chęć do działania. Niezwykle często obserwujemy, że osoby starsze popadają w apatię, nie mają ochoty nawet na spacer, rezygnują ze swoich zainteresowań itp. Oczywiście, należy takie osoby uważnie obserwować – często opisane wcześniej objawy są związane ze stanami depresyjnymi i wymagają konsultacji z lekarzem.

Zdrowym „energetykiem”, który można podawać seniorom, jest korzeń macy. Zawiera szereg witamin oraz niezbędne kwasy tłuszczowe, dużo błonnika i białka. Bywa nazywany „peruwiańskim żeń-szeniem”, poprawia koncentrację, dodaje energii, wspomaga pracę układu nerwowego. Polepsza ogólne samopoczucie i może rozwiązać problemy seniorów związane z brakiem ochoty na wszelkie aktywności.

Omułek zielonowargowy – profilaktyka osteoporozy

Przegląd najlepszych suplementów dla osób starszych zamyka ekstrakt z omułka zielonowargowego – małży z Nowej Zelandii. Co wiadomo o właściwościach omułka? Jest bogaty w glikozaminoglikany, kwasy omega-3, kwas krzemowy, witaminy, żelazo i wapń. Składniki są skuteczne w przypadku wzmacniania osłabionych kości, chrząstek, włosów czy paznokci. Obecność kwasów omega-3 pomaga z kolei walczyć ze stanami zapalnymi w organiźmie. Omułek jest również polecany w profilaktyce osteoporozy, przy artretyzmie, a nawet astmie!

Jeśli zatem ty lub ktoś z twoich bliskich narzeka na bóle kostne, a codzienne czynności sprawiają ból i uniemożliwiają normalne funkcjonowanie – warto poznać bliżej omułka zielonowargowego i wprowadzić ten suplement dla osób starszych (i nie tylko!) do codziennej diety.

Facebook Twitter Google+

Powiązane newsy

Domowe sposoby na ból stawów